İsteb İSTANBUL EMLAK BROKERLERİ KULUBÜ’nün kısaltmasıdır. Tam adıyla İSTANBUL EMLAK BROKERLERİ KULUBÜ İŞLETME KOOPERATİFİ ; İstanbul’da ticari faaliyet gösterdiği bölgelerde veya yaptığı uzmanlıklar ile belli bir bilinirliğe ulaşmış gerçek veya tüzel kişi emlak aracılık firmalarının kendi markaları ve İSTEB kuralları ile ;

a) Belli mesleki ve toplumsal etik kurallar dahilinde ticari faaliyetler göstermek,

b) Çeşitli uluslararası ve ulusal akreditasyonlar ile hizmet kalitesini yükseltmek için eğitimler almak, bu hizmetler ile ilgili derecelendirmeler yapmak,

c) Mesleki ve toplumsal konularda paneller, konferanslar düzenlemek ; düzenlenen panel ve konferanslarda görüş beyan etmek,

d) Üyeler arasında ve meslektaşlar arasında güven ve işbirliğini geliştirmek,

e) Üyeler arasında olası oluşabilecek sorunları (mesleki veya ticari) çözmek için tahkim müessesi kurmak, kabul görmüş tahkim müesseselerine akredite olmak,

f) Yaptığı faaliyetleri belli bir disiplin ve düzende yazılı ve basılı basında dağıtarak meslektaşlar arasında ve kamuoyunda bilinirlik/saygınlık oluşturmak,

Amacıyla kurdukları bir meslek örgütlenmesi, iktisadi ticari dayanışma kooperatifidir.

Kurucu üyeleri İstanbul’un çeşitli bölgelerinde ticari faaliyet gösteren, kendi bölgelerinde veya yaptıkları iş itibarıyla bilinirlikleri ve saygınlıkları olan gerçek veya tüzel kişi emlak aracılık (emlakçılık) firmalarıdır. Kurucu üye sayısı 26’dır.

Kurucu üye olarak Gümüşsuyu, İstiklal Caddesi, Karaköy, Şişli, Nişantaşı, Levent, Moda, Altıyol, Bostancı, Erenköy, Caddebostan,Suadiye, Çengelköy, Kavacık, Acarloft/Çubuklu Vadi, Acarkent, Beykoz Cumhuriyet Köyü, Alemdağ, Ümraniye (2 ofis), Pendik Kurtköy, Kemerburgaz Göktürk (2 firma), Bahçeşehir, Bahçekent, Silivri Selimpaşa’da ticari faaliyet gösteren 26 üye firmayız.

Üye olmak için bir üye tarafından teklif edilmiş olmak, İto Emlak Meslek Gurubu üyesi olmak, Sicil Kurulu’nun araştırması ve Yönetim Kurulu’nun üyelik teklifi sonucu ; teklif edilen üyenin ofisinden <1 km yakınında faaliyet gösteren başka bir üye veya toplam üye sayısının % 5 veya daha üstü bir sayıda üye tarafından red edilmemiş olmak.

Hayır değildir. Kuruluşunda ileride bu şekilde  bir ticari işletme kurma veya devir alma hakkı olmakla birlikte; şimdiki vizyonu itibarıyla üyelerinin bu tür bir işletme sahibi ve ortağı olma düşünceleri ve hedefleri yoktur.

Benzer yönleri ile İSTEB de belli kurallar dahilinde olumlu marka yaratma ve yaygınlaşma çabası içinde olacaktır. Bu konularda tanıtım toplantıları, organizasyonlar yapacaktır.

Ancak ayrılan bir çok yönü vardır. Öncelikle bir patronajda olmayıp bir gün önce üye olan üye ile kurucu üye eşit paya (mülkiyet hakkına), eşit söz hakkına sahiptir. Ticari kaygıyla ‘’niceliksel’’ bir büyüme hedefi olmayıp ; çevresinde insani saygınlık ve ticari başarı elde etmiş insanların yönettiği emlak aracılık firmalarını da içine alarak ‘’niteliksel’’ bir büyüme hedefine sahiptir. Bir iktisadi işletme olduğu kadar, bir STK’dır.

a) Üyelerimizin mesleki   konulardaki istek, beklenti ve problemleri doğrultusunda inceleme ve araştırmalar yaparak gerekli merciler nezdinde                girişimlerde bulunma ve sonuçları takip etmek.

b) Mevzuat değişiklikleri ve ticari hayatı ilgilendiren duyurularımızdan ivedi bir şekilde haberdar edilmek.

c) Üyelerimizin uzmanlık bölgelerindeki veya uzmanlık bölgeleri dışındaki portföylerinin piyasa rayiç değerleri hakkında diğer üyelerden rapor ve         bilgi alabilmeleri 

d) Seçkin bir iletişim ağı içerisinde, faaliyet bölgeniz dışındaki portföylerinizi, üyelerimizle işbirliği yaparak yönetebilme ve kazanç elde etme şansı.

e) Mesleki ve teknik bilgilerin arttırılması amacıyla düzenlenecek eğitimlere katılmak .

f)  Üyeler arası işbirliği sayesinde, az kişilik bir ekiple yetemeyeceği, büyük çaplı kurumsal işlerde yer alma ve daha güçlü bir referansa sahip                   olma şansı.

g) Sektörümüzün ihtiyaç duyduğu mal ve hizmet alımlarında (akaryakıt, afiş/branda, reklam/tanıtım vb gibi)üyelerimize özel sunulan indirim ve            kampanyalardan yararlanma avantajı.

h) Fikir alışverişinde bulunmak, üyelerimizin görüş ve önerileriyle sorunları değerlendirmek ve çözüm aramak amacıyla düzenlediğimiz üye                      toplantılarına katılım.

i)   Sosyal sorumluluk adına İsteb’in katkıda bulunacağı projelere gönüllü olarak katılabilir, hem sektörel saygınlığı arttırma hem de kişisel                          gelişiminize katkıda bulunma şansı yakalayabilirsiniz.

a) Her gün kendini eğitim ve donanımla geliştirmeye çaba gösteren ve denetlenen bir emlak aracılık (emlakçılık) firmasıyla çalışılması,

b) Üye firmaların ana firma tarafından ‘’sadece belli bir hizmet bedeli’’ ödediği için değil, belli bir mesleki ve insani yeterliliğe sahip insanların temsil ettiği emlak aracılık (emlakçılık) firmalarından oluşması,

c) İstanbul’un bir çok bölgesinde üye ofisinin olması,

İsteb üyesi bir emlak aracılık (emlakçılık) firmasıyla çalışan müşterilerin avantajı olacaktır.

Bu tür bir seçiciliğimiz yok. Bağımsız bir emlak aracılık (emlakçılık) firması üyemiz olabileceği gibi ; bir franchising alan emlak aracılık (emlakçılık) firması da herhangi bir mesleki derneğin üyesi emlak aracılık (emlakçılık) firması da üyemiz olabilir.

Burada temel nokta teklif edilen emlak aracılık (emlakçılık) firmasının bir üyemiz tarafından teklif edilmiş, sonuç itbarıyla yetkili organlarımız veya başka bir üyemiz tarafından ‘’VETO EDİLMEMİŞ’’ bir İto üyesi ‘’emlak firması’’ olmasıdır.

Başka sektörlerde çok örnek var. Örneğin Torku, Marmarabirlik, İstanbul Ecza Kooperatifi, Huğlu Av Tüfekleri Kooperatifi,Tire Süt Üreticileri Kooperatifi, Bayındır Çiçek Üreticileri Kooperatifi, Flora Çiçek Pazarlama Kooperatifi başarılı iş örnekleridir. Bildiğimiz ülkemizde emlak aracılık (emlakçılık) ile ilgili bir kooperatif örneği yok. Dünyada da bildiğimiz Avusturalya’da Estate Agents Cooperative ; (https://eac.com.au) 1960 yılında 7 üyeyle kurulmuş ve bugün 400’ün üzerinde üyesi olan aktif kooperatiftir.

Bizim bildiğimiz kooperatifçilik dünyada çok yaygın bir hakça bölüşüm ve iktisadi kalkınma modelidir. Hollanda’da sütçülüğün ve çiçekçilğin % 90 üzerinde bir oranla kooperatifler tarafından yapıldığını biliyor musunuz.

Konuyla ilgili 2014 yılında o günkü adıyla Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın hazırlattığı kapsamlı sunumu dikkatlice incelediğinizde ülkemizde Anonim Şirket olarak faaliyet gösteren bir çok tanınmış markanın kendi ülkelerinde bir kooperatif olduğunu göreceksiniz. https://slideplayer.biz.tr/slide/1896910/

2019 yılı somut hedeflerimizi yakın tarihte yapacağımız genel kurulda belirleyeceğiz. Ancak yaptırdığımız fizibilitelerde ve kurucu üye arkadaşlarımızla görüşmelerimizde 2019 yılı sonuna kadar 75-80 nitelikli üye sayısına ulaşmak, genel kurulda öncelik vereceğimiz bir veya iki projeyi geliştirmek ve kulüp organlarını belli kurallar dahilinde çalıştırabilir olmak öncelikli hedeflerimizdir.